Publikacja

Impuls do zakupu

01 września 2020
Impuls do zakupu

Prawie trzy czwarte decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio w sklepie, a wybór danego produktu zajmuje nam średnio 12 sekund.[1] Jak skupić uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu? Perfetti Van Melle stawia na oryginalność i wprowadza nowe lizaki z linii Chupa Chups 3D Fizzy Drinks!

W badaniu zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia aż 96% respondentów zadeklarowało, że kupuje słodycze. Co drugi konsument sięga po nie po prostu dlatego, że je lubi – bez specjalnej okazji.[2] Kupujący coraz większą wagę przywiązują do wyglądu artykułów, również przekąsek. Atrakcyjne wizualnie opakowanie z ciekawą grafiką czy w oryginalnym kształcie przykuwa wzrok i staje się istotnym elementem procesu zakupowego zdaniem aż 91% respondentów ułatwia ono konsumentom tę decyzję.[3]

Kupujemy „oczami”?

Spośród produktów dostępnych w sklepie szczególnie wyróżniają się nowości, po które chętnie sięgają Polacy. – Na początku lata rozszerzyliśmy nasze portfolio lizaków Chupa Chups 3D o dwa nowe smaki Fizzy Drinks  – napoju pomarańczowego i coli, które w Europie dostępne są tylko w dwóch krajach – w Polsce i we Włoszech. Wyróżnikiem uwielbianych przez nastolatków trójwymiarowych słodyczy Chupa Chups 3D jest ich innowacyjna struktura – składają się z klasycznej dolnej części w kształcie szklanki z napojem oraz musującej góry. Lizaki Chupa Chups 3D oferowane są pojedynczo lub w torebce zbiorczej po 7 sztuk – zaznacza Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle.

Innowacyjność, design i estetyka wykonania opakowania wzbudzają ciekawość konsumentów, a także zachęcają do sięgnięcia po nowy produkt ulubionej marki. – Dzięki oryginalnemu kształtowi samego lizaka oraz oryginalnej szacie graficznej przyciągającej wzrok zwłaszcza nastoletnich konsumentów, Chupa Chups 3D Fizzy Drinks wyróżniają się pośród sklepowego asortymentu – dodaje Bonecki.

Z badań wynika, że aż 80% ankietowanych przyznało się do zakupu produktu głównie przez pryzmat opakowania. Dla klientów, którzy sięgają po znane sobie marki, jest ono ułatwieniem w znalezieniu ulubionego produktu na półce. Dla nowych jest jednak pierwszym kanałem kontaktu z marką. Warto więc zadbać szczególnie o wizualną stronę produktu. Oraz ciekawą formę jego prezentacji.

 

[1] Ewa Jerzyk, Design opakowania i jego elementy w procesie podejmowania decyzji zakupowych, 2014

[2] Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków, ARC rynek i Opinia, 2016

[3] Anna Dziadkiewicz, Znaczenie designu opakowania w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, 2019


Do pobrania