Stwórz bajkowy klimat z wykładziną dywanową

Czy wykładzina dywanowa może jednocześnie stymulować rozwój naszych pociech i dbać o ich bezpieczeństwo? Jak najbardziej! Według przeprowadzonych badań prawie 72% respondentów podkreśla, że miękkie pokrycie podłogowe to idealne rozwiązanie dla osób posiadających dzieci.

Wyniki badań nie pozostawiają żadnych wątpliwości – podłoga w każdym domu odgrywa bardzo istotną rolę. Jej rodzaj może wpływać znacząco na nasze samopoczucie, komfort i ogólne postrzeganie wnętrza. Udowodnili to specjaliści z Centrum Badań i Analiz Rynku ASM.

Rodzice urządzający pokój dziecka, kierują się przede wszystkim trzema czynnikami – bezpieczeństwem, wygodą i estetyką. Dobór odpowiedniej nawierzchni podłogowej jest bardzo ważny, ponieważ najmłodsi każdego dnia podczas wielogodzinnych zabaw stykają się z nią bezpośrednio. Wykładzina dywanowa to rozwiązanie, które zastosował co trzeci badany rodzic. Około 80% respondentów zauważyło, że zapewnia ona ciepło, a niewiele mniej, bo prawie 72% podkreśliło, że wykładzina to materiał przyjemny w dotyku. Są to ważne aspekty, na które warto zwracać uwagę w trakcie urządzania pokoju dziecięcego. Kupując wykładzinę dywanową trzeba pamiętać również o atestach i świadectwach badań. Te pochodzące ze sprawdzonych źródeł nie powodują uczuleń i są bezpiecznym podłożem dla małych odkrywców.

Kolorowe wnętrze

W przypadku najmłodszych wykładziny dywanowe są nie tylko idealnym miejscem zabaw, lecz dodatkowo, dzięki swoim wzorom i barwom, dostarczają bodźców stymulujących rozwój. Kształtowanie wyobraźni jest niezwykle ważne, a przestrzeń, w której dziecko przebywa, może stać się dodatkowym stymulatorem. Wykorzystując zaledwie kilka elementów, możemy stworzyć pokój, w którym pociechy z łatwością się odnajdą i będą chętnie spędzać czas. Miękka nawierzchnia w żywych, wyrazistych kolorach nie tylko ociepli wnętrze, ale stworzy również atmosferę sprzyjającą zabawie. Odcienie czerwieni czy palonej żółci to energetyzująca propozycja, która uczyni pokój przytulnym i wywoła u najmłodszych radosne emocje. Dzięki wykorzystaniu kilku kolorów wykładziny na niewielkiej przestrzeni, można w prosty sposób zróżnicować obszar do zabawy, nauki i spania.

 

Pastelowa dbałość o naturę

Nie tylko intensywne barwy pozwalają na pobudzenie wyobraźni dziecka i zaszczepienie mu pewnych wartości. Pokój dziecięcy mogą wypełnić również harmonijne, pastelowe barwy, dostarczając pozytywnych wrażeń dzięki oryginalnej fakturze podłoża. Wykładzina z wełny, to ciekawa alternatywa dla klasycznego pokrycia podłogowego, która nada pomieszczeniom delikatnego i spokojnego charakteru. Ważny jest też czynnik edukacyjny – Naturalne surowce powiązane są bezpośrednio z dbałością o środowisko. Już od najmłodszych lat można uczyć swoje dziecko, że dbanie o otoczenie jest ważne, nawet w kwestii wystroju. Niezależnie od stylu, warto jednak pamiętać o funkcjonalności – przekonuje Magdalena Szadkowska, manager kolekcji KOMFORT. – Wykładzina to ocieplenie, wygoda i  wyciszenie podczas głośnych zabaw naszych dzieci.

Można więc w prosty sposób połączyć aspekty praktyczne z obowiązującymi trendami i stworzyć wyjątkową, bajeczną przestrzeń, w której nasze pociechy będą się czuły dobrze. Wyniki badań i poziom satysfakcji respondentów posiadających wykładziny dywanowe − których zadowolenie oscyluje wokół 80% − dostarczają dowodów na to, że w trakcie projektowania pokoju dziecięcego warto pomyśleć o takim rozwiązaniu.

***

Na zlecenie KOMFORT oraz 7 producentów wykładzin, badanie przeprowadziła firma  ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Dane ankietowe były zbierane w dniach 24-30.08.2018 r., za pomocą techniki CAWI (badanie internetowe). Próba badawcza wyniosła N=1 743, z czego dobór próby oparty był proporcjonalnie dla populacji, o wiek i płeć. Dodatkowym założeniem doboru próby była realizacja co najmniej N=100 ankiet w każdym województwie.


Załączniki

Kontakt dla mediów

Współwłaścicielka i Wiceprezes Zarządu Synertime. Do firmy dołączyła w 2013 roku. Nadzoruje pracę całego zespołu i dba o najwyższą jakość obsługi Klientów Agencji. Odpowiada również za komunikację zewnętrzną Synertime. Ponadto zajmuje się planowaniem i wdrażaniem całościowych strategii komunikacji PR dla projektów z zakresów brand PR, CSR, corporate PR, crisis management oraz expert positioning. Jej specjalnością jest branża żywności i żywienia oraz healthcare. Z sukcesami prowadziła również projekty z branży turystycznej. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt realizacji tak dla marek polskich, jak i międzynarodowych, a także instytucji rządowych – m.in. Nestlé Polska (program CSR i employerbrandingowy – wyróżniony w konkursie Złote Spinacze w 2014 r.), GACA SYSTEM (Złoty Spinacz w 2015 r.), Ministerstwo Finansów, Biuro Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji w Polsce, Grupa TenderHut, Budimex czy program „Żyj Smacznie i Zdrowo” (największy projekt edukacyjny dla gimnazjalistów o zdrowym odżywianiu w Polsce). Żaneta jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł krytyka przekazów medialnych. Od kilku lat wykłada na Collegium Civitas – przedmiot public relations i CSR.
Bio