Dolnoślązacy cenią bezpieczeństwo i rodzinę

Bezpieczeństwo, rodzina, spokój – są to trzy najważniejsze wartości, które według Dolnoślązaków tworzą prawdziwy dom. Tak wynika z najnowszych badań, zleconych przez markę KOMFORT i czołowych producentów wykładzin.  Z czym jeszcze kojarzymy nasze cztery kąty i jak sprawić, by stały się one bardziej przytulne?

Dom to przede wszystkim bezpieczeństwo i rodzina – tak wskazuje odpowiednio 54% i ponad 50% mieszkańców Dolnego Śląska. Ważny jest również spokój, który doceniło prawie 30% respondentów. Te wybrane wartości pokazują, że jest on w naszych wyobrażeniach  miejscem, w którym czujemy się dobrze i chętnie spędzamy wolny czas. Czy wystrój wnętrza ma wpływ na dobre samopoczucie? W przypadku podłóg – na pewno!

Przede wszystkim – przytulnie!

Wykładziny dywanowe to nie tylko element dekoracyjny wnętrza, występujący w wielu wzorach i kolorach. Czterech na pięciu ankietowanych przyznaje, że jedną z wielu zalet miękkiej nawierzchni jest ocieplanie pomieszczeń, zaś 75% osób kojarzy je z komfortem pod stopami w trakcie wstawania z łóżka. Zapewne dlatego większość mieszkańców województwa dolnośląskiego, posiadających wykładziny dywanowe w domu, układa je właśnie w sypialni (63%). Według opinii badanych taki rodzaj pokrycia podłogowego zapewnia wyjątkową aurę przytulności.

Respondenci zwrócili też uwagę na dodatkowe atuty wykładziny dywanowej. Jej montaż w pokoju dziecięcym − według 72% ankietowanych − zapewnia większe bezpieczeństwo maluchom. Miękka warstwa chroni je przed poślizgnięciami i bolesnymi upadkami, dodatkowo zapewniając komfort podczas wielogodzinnych zabaw. Ten rodzaj pokrycia podłóg posiada szereg zalet – mówi Bartosz Ludwicki, menedżer kategorii wykładzin dywanowych KOMFORT, i dodaje – Warto podkreślić, że jest to dobre rozwiązanie dla osób dbających o wysoką jakość powietrza w domu. Mogą z niego korzystać również alergicy i najmłodsi. Trzech na czterech respondentów zauważa, że wykładziny dywanowe są wyjątkowo łatwe w utrzymaniu czystości – wystarczy ich systematyczne odkurzanie. 

Praktyczne rozwiązanie

Wykładziny dywanowe posiadają również inne, praktyczne cechy. O ich wyborze w prawie połowie przypadków (48%) decyduje komfort odczuwany podczas chodzenia, zaś korzystny stosunek ceny do jakości przekonuje około 43% badanych. Większość respondentów (prawie 64%) zgodnie twierdzi, że dzięki puszystej nawierzchni, wnętrza zyskują ciepły, kameralny charakter.

Te powody do zadowolenia sprawiają, że prawie 40% mieszkańców województwa dolnośląskiego posiada w choć jednym pomieszczeniu wykładzinę dywanową, a ponad 41% poleca to rozwiązanie znajomym.

Powyższe wyniki badań mówią same za siebie. Wykładzina dywanowa to rozwiązanie cenione przez wielu polskich konsumentów, których poziom zadowolenia oscyluje wokół 80%! Obecnie można znaleźć wiele modeli wpisujących się w obowiązujące trendy. Różnorodność wzornictwa, kolorystyki i nowoczesnych materiałów pozwalają na stworzenie przytulnego, rodzinnego wnętrza w niepowtarzalnym stylu.

Na zlecenie KOMFORT oraz 7 producentów wykładzin, badanie przeprowadziła firma  ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Dane ankietowe były zbierane w dniach 24-30.08.2018 r., za pomocą techniki CAWI (badanie internetowe). Próba badawcza wyniosła N=1 743, z czego dobór próby oparty był proporcjonalnie dla populacji, o wiek i płeć. Dodatkowym założeniem doboru próby była realizacja co najmniej N=100 ankiet w każdym województwie.


Załączniki

Kontakt dla mediów

Współwłaścicielka i Wiceprezes Zarządu Synertime. Do firmy dołączyła w 2013 roku. Nadzoruje pracę całego zespołu i dba o najwyższą jakość obsługi Klientów Agencji. Odpowiada również za komunikację zewnętrzną Synertime. Ponadto zajmuje się planowaniem i wdrażaniem całościowych strategii komunikacji PR dla projektów z zakresów brand PR, CSR, corporate PR, crisis management oraz expert positioning. Jej specjalnością jest branża żywności i żywienia oraz healthcare. Z sukcesami prowadziła również projekty z branży turystycznej. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt realizacji tak dla marek polskich, jak i międzynarodowych, a także instytucji rządowych – m.in. Nestlé Polska (program CSR i employerbrandingowy – wyróżniony w konkursie Złote Spinacze w 2014 r.), GACA SYSTEM (Złoty Spinacz w 2015 r.), Ministerstwo Finansów, Biuro Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji w Polsce, Grupa TenderHut, Budimex czy program „Żyj Smacznie i Zdrowo” (największy projekt edukacyjny dla gimnazjalistów o zdrowym odżywianiu w Polsce). Żaneta jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł krytyka przekazów medialnych. Od kilku lat wykłada na Collegium Civitas – przedmiot public relations i CSR.
Bio