Publikacja

Eskadra Publica – nowy gracz na rynku PR

17 kwietnia 2008
Eskadra Publica – nowy gracz na rynku PR

Pełną parą ruszyła Eskadra Publica - nowa agencja public relations której głównymi założycielami są Adam Łaszyn, Sebastian Łuczak i Mateusz Zmyślony. Udziałowcem firmy jest także Sebastian Oprządek. Agencja skompletowała zespół, przygotowała szczegółową ofertę, autorskie narzędzia, uruchomiła stronę www i biuro prasowe on-line. Eskadra Publica będzie się specjalizowała w trzech obszarach: promocji miast i regionów, public relations w Internecie oraz SMART PR - czyli działaniach na pograniczu eventu, guerilla PR i marketingu szeptanego. Eskadra Publica to pierwsza w Polsce agencja PR, która ma swój własny Team Kreatywny. Jest częścią Grupy Eskadra.

"Z zamiarem powołania agencji PR w ramach Grupy Eskadra nosiliśmy się od dłuższego czasu, by dysponować kompletem firm do pełnej obsługi marketingowej klientów" - powiedział Mateusz Zmyślony. Adam Łaszyn dodał: „Od dawna się znaliśmy, od dawna dyskutowaliśmy ze sobą o marketingu, komunikacji i PR. Lubiliśmy ze sobą współpracować w różnych projektach". „Im częściej się spotykaliśmy, tym częściej okazywało się, że mamy podobny sposób myślenia o komunikacji marketingowej. Dlatego postanowiliśmy wspólnie stworzyć agencję PR" - podsumował Sebastian Łuczak.

Adam Łaszyn jest Prezesem Zarządu Eskadry Publiki. Sebastian Łuczak kieruje jej bieżącą pracą jako Dyrektor Zarządzający. Mateusz Zmyślony robi to, w czym czuje się najlepiej - odpowiada za pracę Teamu Kreatywnego. W Zarządzie zasiadają ponadto Sebastian Oprządek i Przemysław Barowicz.

„Połączyliśmy trzy, naszym zdaniem, najważniejsze składniki skutecznego public relations.
Kreatywność, z której znany jest Mateusz i Grupa Eskadra, wszechstronne doświadczenie i sprawdzoną znajomość narzędzi Adama, oraz strategiczne podejście do komunikacji, które jest moją silną stroną" - powiedział Łuczak.

Tak jak trzy wartości - kreatywność, doświadczenie i celna strategia - tworzą podstawę Eskadry Publiki, tak i w trzech obszarach koncentruje się specjalizacja nowej agencji. Pierwszym z tych obszarów jest promocja miast i regionów. Grupa Eskadra ma unikalne doświadczenie na tym polu - posiada nawet wyspecjalizowaną dywizję Eskadra Market Place. Teraz do obsługi marketingowej Grupa dołącza ofertę działań public relations. Drugim obszarem specjalizacji Eskadry Publiki jest e-PR. Działania public relations w Internecie to niezaprzeczalnie przyszłość PR. Trzecią specjalnością agencji jest SMART PR - aranżowanie kreatywnych, bardzo medialnych wydarzeń, silnie angażujących wybraną grupę odbiorców. To działania wykorzystujące eventy, flash moby, promocje w nietypowych miejscach i z wykorzystaniem nietypowych nośników. Jednym słowem, "sprytny" PR, czyli SMART PR (surprising, meaningful, ambient, relevant, targeted).

Eskadra Publica jako pierwsza agencja PR w Polsce będzie miała stały Team Kreatywny. Oprócz szefa, Mateusza Zmyślonego współtworzy go doświadczony duet Marek Tobolewski - Creative Group Head oraz Piotr Szymanowicz - Art Director. Mają oni na swoim koncie wiele udanych projektów - np. kampanie dla Tymbarku (Złoty Spinacz 2006), Browaru Żywiec, Ministerstwa Sportu i Turystyki (promocja kandydatury Polski do organizacji EURO 2012), miasta Kraków, Małopolski, czy województwa śląskiego.

Zespół Client Service Eskadry Publiki to ludzie zarówno z biglem, jak i doświadczeniem: Ewa Kaczmarek (Senior Account Manager) między innymi kierowała PRem firmy kurierskiej Stolica. Barbara Labudda i Iwona Burzyńska (Account Managers) oraz Adam Kaliszewski (Senior Account Executive) szlify zdobywali w kilku agencjach reklamowych i PR. Kinga Lewandowska (Account Executive) ma zaś na koncie zwycięstwo w polskim finale konkursu kreatywności Odyseja Umysłu.

Techniczne i organizacyjne wsparcie agencji tworzą wspólnie Monika Kidawa - Business Administration Manager oraz Jakub Piesiakowski - IT Manager.

„Zręby agencji powstały pod koniec 2007 roku, ale czekaliśmy z oficjalnym startem do dziś, by na rynek wejść jako w pełni zorganizowany podmiot a nie zalążek czegoś z zaledwie >>dużym potencjałem<<" - powiedział Adam Łaszyn i dodał: „Teraz mamy już wszystko, czego potrzebuje groźny gracz - skompletowany zespół, zbudowane procedury, unikalną i dopracowaną ofertę, a także własne autorskie narzędzia w obszarach specjalizacji. Przygotowaliśmy też i sprawdziliśmy w działaniu niezbędne zaplecze techniczne i biurowe, stronę www, internetowe biuro prasowe itd. Jednym słowem, poskładaliśmy wszystkie elementy układanki, które zapewnić mają tej firmie sukces rynkowy, a klientom nową jakość".

ESKADRA to jeden z pionierów polskiego marketingu i jako marka istnieje od 1994 roku. Grupę Eskadra tworzą specjalistyczne, zorientowane na konkretne dziedziny marketingu agencje: Eskadra Marketing Services, centralne ogniwo Grupy zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, Eskadra Szkolenia firma działająca na rynku szkoleń i seminariów, Eskadra Events - oferująca kompleksową realizację działań eventowych i wydarzeń, Eskadra Market Place - jedyna w Polsce agencja marketingowa wyspecjalizowana w tzw. marketingu miejsc oraz agencja interaktywna Opcom Grupa Eskadra. Dzięki włączeniu do Grupy agencji PR Eskadra stała się jednym z niewielu podmiotów w Polsce, w przypadku których sformułowania "marketing 360 stopni" czy "full service" oznaczają rzeczywiście pełen zakres usług. Oznacza to, że eliminując podwykonawców z kluczowych elementów procesu marketingowego, Grupa oferować może swym Klientom niższe ceny i wysoką jakość poprzez pełną kontrolę nad wszystkimi etapami prac.

Więcej informacji:

Strona internetowa: www.eskadrapublica.pl

Biuro prasowe: media.eskadrapublica.pl

Kontakt dla mediów: Sebastian Łuczak, s.luczak@eskadrapublica.pl, kom. 0603 757 684