KONKURS DLA BLOGERÓW KULINARNYCH ALMETTE – INSPIRUJĄCY SMAK NATURY

SYTUACJA WYJŚCIOWA:

Firma Hochland, właściciel marki serków Almette poprosił o przygotowanie działań z zakresu social media swojej marki. Przygotowaliśmy działania angażujace blogerów kulinarnych do zabawy i eksperymentowania w kuchni z użyciem serków Almette. Dodatkowo, akcja objęła swoimi działaniami również konsumentów.

CELE:

  • Zaangażowanie min. 50 blogerów do udziału w konkursie
  • Zasięg kampanii na poziomie 2 500 000 Unikalnych Użytkowników
  • Zbudowanie świadomości marki Almette w obszarze blogosfery kulinarnej
  • Pokazanie, że serek Almette nie musi być tylko dodatkiem do kanapki
  • Zaangażowanie liderów opinii z zakresu sztuki kulinarnej w tworzenie przepisów na bazie serka Almette
  • Promocja marki Almette jako nowoczesnej i liczącej się z coraz bardziej zauważalnym i popularnym środowiskiem blogerów kulinarnych

STRATEGIA

Stworzenie aplikacji konkursowej opartej na dwóch modułach. Moduł pierwszy zakładał możliwość wgrania przepisu konkursowego przez blogerów. W module przeznaczonym dla konsumentów, zadaniem było oddanie głosu na wybrany przepis wraz z pisemnym uzasadnieniem swojej decyzji. W wyniku głosowania wybranych zostało 26 blogerów, spośród których jury konkursowe wybrało 3 zwycięzców nagrodzonych wycieką kulinarną do Toskanii oraz 23 laureatów nagrodzonych możliwością uczestnictwa w warsztatach fotograficzno-kulinarnych prowadzonych przez „Ambasdora” konkursu, blogerkę Beatę Lipov i jej męża, znanego fotografa kulinarnego Lubomira Lipov. W ramach działań pro konsumenckich spośród uzasadnień głosujących, jury wybrało 150 laureatów, którzy zostali nagrodzeni koszami piknikowymi oraz zestawami płyt DVD.

DZIAŁANIA

  • Stworzenie aplikacji konkursowej i osadzenie jej na profilu Facebook „Almette. Puszysty smak Natury”
  • Zaangażowanie Beaty Lipov, autorki bloga „Lawendowy Dom”, jako Ambasadora promującego konkurs w obszarze blogosfery kulinarnej
  • Wysłanie mailingu do blogerów kulinarnych informującego o starcie konkursu
  • Organizacja kulinarnej wycieczki do Toskanii dla 3 zwycięskich blogerów
  • Organizacja dwóch warsztatów fotograficzno-kulinarnych dla 22 wyróżnionych w konkursie blogerów kulinarnych
  • Wysyłka nagród do konsumentów nagrodzonych w ramach głosowania na wybrany przepis

WYNIKI

  • 83 przepisy konkursowe z użyciem sera Almette
  • 106 wpisów na blogach z marką Almette
  • Zasięg akcji na poziomie 3 180 000 Unikalnych Użytkowników
  • Odbiór marki Almette jako profesjonalnej i rozumiejące potrzeby liderów opinii
  • Zmiana postaw konsumenckich pokazująca, że Almette nie jest tylko dodatkiem do kanapki
  • Postrzeganie marki Almette jako godnej polecenia, dbającej o najwyższą jakoś – zarówno produktów, jak i kwestii organizacyjnych