Bo zawsze jest pogoda na Lubellę

Sytuacja wyjściowa

Marka Lubella to lider na rynku producentów makaronów w Polsce. Jednak lider oprócz osiągania kolejnych sukcesów musi również zadbać o edukację społeczeństwa. Z badań marketingowych przeprowadzonych przez markę wynika, że Polacy coraz mniej czasu spędzają z najbliższymi i przede wszystkim nie spożywają wspólnie posiłków, a jeśli już używają makaronu to najczęściej stosują go jako jeden ze składników zupy. Jak zmienić to podejście?

Cele

  • Włączenie do jadłospisu Polaków produktów zbożowych.
  • Edukacja związana ze sposobem przygotowania makaronu.
  • Pokazanie niezliczonych możliwości tworzenia, prostych, szybkich, tanich i kreatywnych dań, których bazą będzie makaron.
  • Edukacja konsumentów (poprzez media oraz blogosferę) na temat różnorodnosci kształtów makaronu.

Strategia

Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków na temat ich preferencji kulinarnych i zwyczajów żywieniowych. Na podstawie wyników przygotowaliśmy komunikację edukacyjną, która była prowadzona dwutorowo: do mediów oraz do blogosfery. Podstawą komunikacji było uświadomienie, że makaron jest zdrowym i niezwykle „plastycznym” kulinarnie produktem, który z powodzeniem możemy łączyć z różnorodnymi sezonowymi produktami. Komunikacja pod hasłem "Bo zawsze jest pogoda na Lubellę" była podzielona na fazy związane z porami roku. Podczas każdej z nich podpowiadaliśmy co można pysznego przygotować na nasz stół wykorzystując produkty zbożowe.

Działania

W ramach komunikacji z dziennikarzami stworzyliśmy specjalną książeczkę kulinarną w formie segregatora, którą cyklicznie uzupełnialiśmy o kolejne części zgodnie z fazą pór roku. W ramach działań zorganizowaliśmy dwa warsztaty kulinarne i przesłaliśmy pięć Press Packów. Podjęliśmy współpracę z ekspertami - dietetykiem oraz mistrzem kuchni - którzy wspierali nas swoją merytoryczną wiedzą podczas tworzenia materiałów prasowych (informacji prasowych oraz komentarzy eksperckich).

W komunikacji z blogerami również postawiliśmy na edukację. Inauguracją współpracy był wyjazd studyjny do fabryki w Lublinie oraz comiesięczny newsletter, w którym pisaliśmy o kuchni makaronowej oraz nowościach, które wprowadzała w danym czasie firma. Blogerzy otrzymywali cyklicznie paczki produktowe i na podstawie tych działań oraz organizowanych na ich blogach konkursów zdobyliśmy bardzo satysfakcjonujące oraz interesujące z punktu widzenia celi projektu efekty.

Wyniki

Dzięki działaniom media relations udało nam się uzyskać 374 publikacje w prasie oraz Internecie.
W wyniku współpracy z blogosferą zgromadziliśmy 171 publikacji. Wszystkie efekty zostały osiągnięte dzięki działaniom Public Relations bez żadnego kapitału finansowego załażonego na reklamę lub współpracę płatną z blogsferą. Nasze materiały zostały uznane przez odbiorców za interesujące, a zdjęcia potraw, które przygotowaliśmy w ramach działań mediowych krążą w Internecie i inspirują do samodzielnego eksperymentowania z makaronem, który jak pokazał projekt jest świetną podstawą nie tylko dla dań obiadowych. Może być również przygotowywany na śniadanie lub w formie deseru. Ograniczeniem w przygotowaniach dań z makaronem jest tylko nasza wyobraźnia!